تعمیر گیر بکس اتوماتیک کیا کارنز

گیربکس از اصلی‌ترین و پیچیده ترین اجزای خودرو می‌باشد. یک گیربکس سالم و خوب کیفیت راننده گی را بالا میبرد.

گیربکس اتوماتیک به طور چشم گیری رانندگی را آسان کرده و به همین سبب طرفداران زیادی دارد خصوصا محبوبترین نوع گیربکس اتوماتیک گیربکس کیا کارنز است. خودروهای دنده اتوماتیک کلاج ندارند و به جای آن از مبدل گشتاور استفاده شده و نوع انتقال نیرو به صورت هیدرولیکی می باشد.

به چند نمونه از توصیه های مهندسین گیربکس راجع به نگهداری گیربکس اتوماتیک کیا توجه کنید:

  1. دنده اتوماتیک کیا کارنز را با توجه به زمانبندی و کیلومتر تعیین شده توسط شرکت سازنده ان روغن گیربکس آن را تعویض کنید.
  2. از روغن گیربکس متناسب و باکیفیت در خودرو خود استفاده کنید،
  3. سرویس های دوره ای در فواصل منظم و حداقل سالی یک بار برای اطلاع از وضعیت گیربکس خودروی خود به یک تعمیرگاه مجرب مراجعه کنید تا مشکلاتی مانند: نشتی روغن و یا کم شدن سطح روغن و همچنین رنگ و بوی آن بررسی کرده تا از برور خسارت جلوگیری شود.
  4. فشار زیاد به پدال گاز موجب فشار به گیربکس اتوماتیک کیا کارنز می شود و فشار نامنظم به پدال گاز به گیربکس ضربه زده و طول عمر کارکرد گیربکس را پایین می آورد.
  5. توصیه میشود هرگز موتورشویی نکنید.زیرا سنسورهای این خودرو بسیار حساس اند.
  6. در خودروهای دنده اتوماتیک مانند کیا کارنز، به علائمی مثل تقه زدن گیربکس های اتوماتیک، زوزه کشیدن گیربکس، گاز هرز خوردن و… توجه کنید و هرگونه تغییر در صدا و عمل کرد غیر عادی را جدی بگیرید و سریعا به تعمیرگاه تخصصی گیربکس تاپ مراجعه کنید.

تعمیر و فروش گیر بکس اتوماتیک کیا کارنز

تعمیر گیربکس اتوماتیک  امری تخصصی بوده و کار هر مکانیکی یا تعمیرکاری نیست. با توجه به ساختار پیچیده گیربکس اتوماتیک داشتن دانش فنی لازم از طریق کلاسهای تخصصی کافی نخواهد بود و داشتن تجربه بالا از ملزمات یک تعمیر کار حرفه ای است تا بتوان به تعمیر انواع گیربکس اتوماتیک مسلط شود. شاید به دید شما تعمیر گیربکس کار اسانی به نظر اید اما اینطور نیست داشتن دانش بلا و تجربه کافی لازمه یک تعمیر کار است زیرا باید گیربکس خودرو شما را از بین قطعات پیچیده ریز و درشت که به یکدیگر متصل هستند جدا کرده و آن را تعمیر کند به همین دلیل کار  پیاده کردن گیربکس از خودرو، نیازمند به تجربه و تخصص فنی بالایی است.

نکته : توصیه تعمیرکاران متخصص به صاحبان این خودرو این است که هرگز در زمان حرکت و قبل از ایست کامل جعبه دنده را از حالت D به حالت Pیا   N  قرار ندهید چرا که باعث فشار به گیربکس و سبب خرابی خواهد شد.

تعمیر گیر بکس اتوماتیک کیا کارنز با گارانتی یکساله

از جمله علائمی که خودرو به آن در زمان بروز مشکل اخطار میدهد که باید به آن توجه کافی را داشته باشید، تقه زدن، نشت روغن، پرش از دنده می باشد. برای این که گیربکس خودرو شما با این مشکلات که بعضا با هزینه های بالایی رو به رو نشود تعویض روغن منظم  و سرویسهای دوره ای در بازه زمانی تعیین شده است. توجه به این نکات تا حد قابل توجهی از بروز مشکلات خودداری میکند. نمایندگی های کیا کارنز از زمان تحویل رسمی دارای گارانتی 12 ماهه میباشد. که شامل سرویس کامل گیربکس، تعمیر و یا تعویض قطعه است. بنابراین هنگام خرید قطعه که دارای تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا کارنز با گارانتی یکساله هم میتواند در زمان بروز مشکل به شما در کاهش هزینه کمک کند.

تعمیر گیربکس تنها در صورتی امکان پذیر است که نوع عیب بدرستی مشخص شود و این عیب یابی ها نیازمند تجربه و تخصص خاصیست ما به شما توصیه می کنیم که کیا کارنز خود را به یک تعمیرگاه حرفه ای ببرید. مهارت های حرفه ای یک متخصص و ابزاری که در تعمیرگاه مجهز آنها موجود است تعمیر با کیفیت و تضمینی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

مشکلاتی رایج در گیربکس اتوماتیک:

  • گاز هرز خوردن گیربکس های اتوماتیک
  • تقه زدن گیربکس های اتوماتیک
  • خلاص شدن گیربکس های اتوماتیک
  • وجود سر و صدا در حالت خلاص
  • تاخیر در عملکرد گیربکس
  • نشتی روغن گیربکس
  • احساس بوی سوختگی از روغن گیربکس
  • زوزه کشیدن گیربکس های اتوماتیک
  • گیر کردن دنده در حالت پارک
  • لرزش خودرو هنگام حرکت