تعمیر گیربکس جنسیس

جنسیس به عنوان برند لوکس هیوندای پنجمین کمپانی خودروسازی در جهان شناخته می‌شود.  اگر گیربکس اتوماتیک و موتور جنسیس عملکرد مناسبی نداشته باشند، خودرو شما توان حرکت ندارد. توجه به این موضوع از این جهت بسیار حائز اهمیت است که در صورت بروز مشکلات جرئی در گیربکس اتوماتیک با عیب‌یابی صحیح از خرابی‌های بزرگ‌تر و مهم‌تر جلوگیری خواهید کرد و در هزینه‌ تعمیر گیربکس جنسیس صرفه جویی کنید.

گیربکس های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبتهای ویژه ای دارد. نگهداری صحیح در طول عمر گیربکس نقش اساسی دارد.

راهنمایی های متخصصان تعمیر گیربکس راجع به نگهداری صحیح  و افزایش طول عمر گیربکس های اتوماتیک جنسیس:

  1. به زمانبدی و کیلومتر معین شده توسط شرکت سازنده خودرو برای تعویضروغن گیربکس جنسیس به موقع اقدام کنید.
  2. از استفاده روغن های نامرغوب خودداری کنید. روغن متناسب خودرو خود را انتخاب کنید زیرا روغن های بی کیفیت باعث خسارتهای سنگینی به گیربکس خواهد زد..
  3. حداقل سالی یکبار سرویس دوره ای انجام دهید و حتما سرویس های دوره ای توسط تعمیرکار متخصص انجام.
  4. از وارد کردن فشار های زیاد و نامنظم جدا خودداری کنید طرز کار با پدالها ارتباط مستقیم با گیربکس دارد. فشارهای نا منظم باعث دستور های اشتباه به دنده گیربکس میدهد و موجب به هم ریختکی نظم سیستم برقی میشود و در نتیجه خسارت به چرخ دنده وارد میشود.
  5. از کشیدن بار، مانند یدک کشیدن جدا خودداری کنید . زیرا باعث فشار به گیربکس شده و روغن گیربکس اکسید میشود در نتیجه به گیربکس خسارت میزند.
  6. موتور شویی برای خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک توصیه نمیشود زیرا سیستم سنسورها و مدارهای الکترونیکی دارای حساسیت زیادی است. بنابراین هرگز موتور شویی نکنید.
  7. برنامه کامپیوتر خودرو را هر 2 سال بروز رسانی کنید زیرا کمپانی خودرو سازی نرم افزار جدید گیربکس را ارائه میکند.
  8. به علائمی مانند، تقه زدن، زوزه کشیدن، گاز هرز خوردن و… در خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک مانند جنسیس توجه زیادی کنید. زیرا این علائم نشانه های خرابی گیربکس اتوماتیک است. به محض احساس هر گونه سر و صدای غیر عادی سریعا به تعمیرگاه مجهز مراجعه و رفع اشکال کنید.
  9. همه خطاهای مربوط به گیربکس اتوماتیک جنسیس را جدی بگیرید و برای رفع اشکال به تعمیرگاه مجهز مراجعه کنید. رانندگی با گیربکس معیوب باعث به وجود آمدن خسارت زیاد و در نتیجه هزینه های بالا خواهد شد.

تعمیر گیربکس جنسیس با یکسال گارانتی

خودروهای جدید به دلیل تکنولوژی بالا در طراحی و تولید بسیار پیچیده و حساس هستند. قابل ذکر است فروش و یا تعمیر گیربکس جنسیس در تعمیرگاه گیربکس تاپ به همراه ۱۲ ماه گارانتی ارائه می‌گردد.

بازدید فنی برای تعمیر و سرویس دوره ای تعمیر گیربکس اتوماتیک جنسیس با گارانتی یکساله تحویل مشتری میشود.  شرکت گارانتی کننده موظف به ارائه خدماتی چون: هزینه اجرت کار، تعویض و یا تعمیر قطعه، و هزینه های جانبی در خارج تعمیرگه می باشد.

تعمیر گیربکس جنسیس سدان

انجام تمامی خدمات مربوط به عیب یابی و تعمیر گیربکس هیوندای جنسیس در تعمیرگاه تخصصی ارائه می گردد.

تعمیر کامل گیربکس هیوندای جنسیس

سرویس ساعت گیربکس هیوندای جنسیس

تست کامل گیربکس با دستگاه های سیمولاتور

بررسی فشار های هیدرولیکی در قسمت های مختلف گیربکس هیوندای جنسیس

بررسی تمامی عوامل فرار روغن

تعمیر توربین هیوندای جنسیس

تعمیر گیربکس هیوندای جنسیس

بسیاری از صاحبان خودرو جنسیس بابت قیمت و هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندای جنسیس سوال میکنند و یکی از مهمترین سوالات آنها نیز میباشند. به هیچ عنوان به صورت تلفنی نمیتوانیم هزینه ای برای تعمیر گیربکس برآورد کنیم. متخصصان میتوانند با توجه به توضیحاتی که شما درباره مشکل گیربکس به او میدهید مشکل موجود را حدس بزند، اما نمیتوانند هزینه دقیقی به  شما بدهند. زیرا هر گیربکس اتوماتی باید از نزدیک توسط متخصص بررسی شود تا علت مشکل و قطعه آسیب دیده مشخص گردد پس بررسی با تجهیزات به روز و پیشرفته نیز در این امر دخیل است شما با مراجعه به تعمیرگاه های معتبر و مجهز میتوانید مشکل خودرو و هزینه تعمیر را بدست آورید.

تعویض روغن گیربکس یک ایراد نیست. اما اگر بموقع برای تعویض روغن اقدام نکنیم باعث بروز مشکلات پر هزینه ای برای خودرو خواهد داشت هزینه تعویض روغن گیربکس نسبت به هزینه تعمیر و یا تعویض گیربکس اتوماتیک بسیار اندک است.

مراقبت و نگهداری از خودرو جنسیس کار همیشگی باید باشد و به تمامی عملکردهای خودرو و وضعیت آن توجه کامل شود. فاکتورهای مختلفی باعث نشت روغن که به آن روغن ریزی نیز میگویند در صورت بروز این مشکل به موارد زیر باید توجه کرد.

  • بررسی سنسور سرعت
  • نشت روغن از محل اتصال پوسته کلاچ یا گیربکس
  • وجود ترک خوردگی یا شکستگی در پوسته گیربکس