تعمیر گیربکس هیوندای i20

وظیفه اصلی گیربکس انتقال نیروی موتور به چرخ ها است. که سیستم پیچیده و در عین حال حیاتی برای یک خودرو محسوب می شود. به هنگام خرابی گیربکس خودرو را حرکت ندهید تا بدست تعمیرکار متخصص بررسی شود. بنابراین رسیدگی و سرویس های دوره ای منظم و بموقع امری ضروری و اجباری است.گیربکس اتوماتیک هیوندای i20  نسبت به گیربکس دستی حساس تر بوده و نگهداری صحیح و سرویس بموقع در الویت قرار دارد.

تعمیر گیربکس هیوندای i20 با 12 ماه گارانتی

شایان ذکر است که تمامی گیربکس های ارائه شده توسط مجموعه ها دارای گارانتی 12 ماهه یا 40 هزار کیلومتر هستند تا خیالتان از بابت گیربکس خریداری شده راحت باشد. هنگام خرید و یا تعمیر گیربکس اتوماتیک گارانتی 12 ماهه با ضمانت نامه کتبی رسمی را از نمایندگی های معتبر درخواست کنید.

شرایط گارانتی گیربکس اتوماتیک هیوندای  i20

  • عدم داشتن ضرب خوردگی و یا سوختگی
  • عدم پایان تاریخ گارانتی
  • دارای شماره سریال قابل رویت
  • عدم تعمیر و دستکاری توسط تعمیر کار متفرقه

هنگام خرید از فروشگاه فاکتور امضا شده شده دریافت کنید تا تاریخ گارانتی ثبت شود. هنگام مراجعه فاکتور را به همراه داشته باشید.

تعمیر و  فروش گیربکس اتوماتیک هیوندای i20

قبل از خرید گیربکس اتوماتیک حتما با یک مکانیک ماهر و متخصص مشورت کنید، زیرا آنها از تمام جزئیات این قطعه اطلاعات کافی را به به شما خواهند داد. میتوانید با شماره های موجود داخل سایت تماس حاصل کرده و از متخصصان ماهر مجموعه اطلاعاتی راجع به خرید قطعات گیربکس بدست آورید.

شما می توانید برای تعویض گیربکس از گیربکس استوک (کارکرده) هم استفاده کنید. متاسفانه به دلیل تورم های ارزی و عدم ثبات بازار به خصوص بازار ل خودرو و لوازم یدکی که ارتباط مستقیم با شرایط ارزی و قیمت دلار دارد، قیمت های گیربکس اتوماتیک خودرو ها را در سایت قابل ثبت نیست.  به همین خاطر باید جهت استعلام قیمت و خرید گیربکس اتوماتیک با کارشناس فروش تماس حاصل فرمایید تا از قیمت روز گیربکس اتوماتیک هم به صورت نو و هم به صورت استوک باخبر شوید.

گیربکس اتوماتیک هیوندای i20

گیربکس اتوماتیک هیوندای  همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک و هفت یا هشت سرعته است. گیربکس اتوماتیک هیوندای بسیار حساس است. تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندا i20 و سرویس دوره ای منظم باعث دوام و طول عمر  هر چه بیشتر خودرو می شود. همچنین عملکرد درست آن از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر شما به آلارم ها و هشدارهای خودرو توجه نکنید شاهد خسارتهای بیشتر و در نتیجه هزینه های بالا برای تعمیر و یا تعویض باید بپردازید. بنابراین دقت و نگهداری صحیح باعث جلوگیری از مخارج اضافه تعمیر خواهد شد. سرویس گیربکس اتوماتیک هیوندای i20، تعویض روغن و فیلتر در زمان معین ، رانندگی اصولی و آگاهی نسبی از عملکرد گیربکس، نقش مهمی در افزایش طول عمر قطعات گیربکس دارد.

مشکلاتی که باید به آن توجه کنید عبارتند از؛

  • تقه زدن گیربکس: زمانی که احساس کردید به گیربکس ماشین ضربه وارد میشود یا تقه میزند مشکل در فشار روغن گیربکس کم شده، ساعت گیربکس دچار مشکل شده ویا پارگی در دسته موتور ایجاد گشته است.
  • زوزه کشیدن: در اکثر مواقع خرابی دنده ها از جمله مجموعه دنده سیاره ای و دنده دیفرانسیل ایجاد صدای چون زوزه کشیدن میکند.
  • گاز هرز خوردن: اگر روغن گیربکس شما کم شود روغن کافی به پشت کلاچ نمی رسد، صفحه کلاچ ها فرسوده شده و در نهایت شما شاهد گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک خود خواهید شد.
  • خلاص شدن گیربکس اتوماتیک: اگر متوجه شدید که گیربکس اتوماتیک شما در حالت خلاص قرار گرفت، باید به چند مسئله شک کنید. بریدن دنده پمپ روغن از اولین دلایل این مشکل میباشد. از جمله دلایل خلاص شدن گیربکس اتوماتیک، کم شدن روغن گیربکس و یا هرز شدن پلوس می باشد.
  • گیر کردن دنده گیربکس در حالت پارک: زمانی برق سیستم پارک قطع میشود که باتری خودرو خالی شده باشد و در نتیجه دنده در حالت پارک می ماند. از دیگر دلایل گیر کردن دنده گیربکس در حالت پارک خرابی استوپ زیر پدال ترمز و یا شکستن اهرم تعویض دنده می تواند باشد.
  • لرزش خودرو هنگام حرکت: اگر به هنگام حرکت متوجه لرزش خودرو هیوندای خود شدید، ممکن است دلیل آن بکسباد کردن و یا هرز چرخیدن صفحه کلاچ ها و یا خرابی پلوس باشد.