تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو پارس

شرکت پژو به عنوان بزرگترین شرکت خودرو سازی فرانسه و دومین خودرو ساز دنیا شناخته شده است. پژو پارس یا پژو پرشیا نیز از محصولات ایران خودرو است که چهره پژو 405 را به خود گرفته و در بازارهای اروپایی 406 نام گرفته است.

گیربکس یکی از پر مخاطره ترین اجزای خودرو است، لذا با درک این موضوع می‌بایست موارد زیر را در نظر گرفت

  • خطاهای که خودرو به شما نشان میدهد را نادیده نگیرید و خودرو را به یک تعمیرگاه مجهز و معتبر ببرید. به هیچ عنوان با خودرو معیوب رانندگی نکنید زیرا باعث میشود قطعات دیگر هم خسارت دیده و هزینه تعمیر را برای شما چند برابر شود.
  • تعویض روغن را بموقع انجام دهید و از روغن های با کیفیت استفاده کنید.
  • خودرو های اتوماتیک سیستم پیچیده ای دارند و با سایر خودرو ها کاملا فرق دارند، ترجیحا از وسایل برقی متفرقه همچون دزد گیر متفرقه، آمپلی فایر و… استفاده نشود بهتر است.
  • موتور شویی برای خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک اصلا توصیه نمیشود زیرا سنسورها و مدارهای الکترونیکی حساسی را دارند.

تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو پارس با یکسال گارانتی

گیربکس های اتوماتیک پژو پارس که داری قطعات بسیار حساس هستند باید در نگه داری آنها دقت فراوانی کرد. در صورتی که خسارت گیربکس شما به حدی باشد که تعمیر آن ممکن نیست و مجبور به خرید گیریکس شده اید، پیشنهاد میکنیم که تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو پارس با گارانتی یکساله یا ۳۰ هزار کیلومتر را از تعمیرگاه گیربکس تاپ تهیه کنید و با اطمینان کامل از گیربکس استفاده کنید.

شرایط گارانتی گیربکس اتوماتیک و قطعات پژو

 عدم مخدوش بودن شماره سریال قطعه
 قرار داشتن در محدوده زمانی گارانتی
 عدم تعمیر توسط تعمیرگاه متفرقه
 نبودن اثراتی چون ضربه وسوختگی
 ارائه برگه گارانتی گیربکس اتوماتیک پژو
در هنگام خرید برگه گارانتی به شما ارائه خواهد شد.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک با یکسال گارانتی

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو پارس نیازمند بررسی میباشد. هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک نیازمند بررسی میباشد نکته قابل توجه در تعمیر گیربکس اتوماتیک این است که متاسفانه بسیاری از همکاران این کار را همانند مکانیکی ساده تلقی میکنند و توجه به تخصصی و پیچیده بودن تعمیرات این قطعه نمیکنند و سعی میکنن با آزمون و خطا خودرو مراجعه کننده را تعمیر کنند اما در اکثر مواقع در این کار موفق نبوده و صاحب خودرو مجدد برای تعمیر به تعمیر گاه مراجعه میکند. پیشنهاد ما به صاحبان خودرو اتوماتیک این است که به محض احساس مشکل در بخش گیربکس حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید.
آنها تا حد امکان اگر قطعه ای نیاز به تعویض ندارد، تعویض نمیکنند و تنها با سرویس قطعه مشکل گیربکس را بر طرف میکنند.

نصب و تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو پارس

باید گفت که نصب و تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو بدون شک دارای مزایا و معایبی است. از جمله این معایب گیربکس اتوماتیک کاهش شتاب خودرو است که البته این مشکل در تمامی خودروهای دنده اتوماتیک نسبت به مدل دنده دستی به طور وسیع دیده میشود.
سهولت در رانندگی خصوصا در شهرهای پرترافیک یکی از مزایای گیربکس اتوماتیک پژو پارس است و همچنین کمک قابل توجهی به رانندگان معلول گشته است.

گیربکس اتوماتیک ZF پژو پارس

گیربکس ZF پژو پارس اتوماتیک تا سال ۲۰۰۲ مورد استفاده در خودروهای ۴۰۵ بوده است، البته این نوع گیربکس امروزه در پژو پارس مورد استفاده قرار می گیرد.

گیربکس اتوماتیک پژو پارس tu5

اخیرا موتور TU5 بر روی خودروهای پژو پارس توسط شرکت ایران خودرو استفاده شده که موتور قدرت خوبی داشته و میزان مصرف سوخت را پایین باشد. همینطور میتوان با گیربکس AL4 نیز تجهیز کرد.
قیمت گیربکس اتوماتیک پژو پارس TU5 و قطعات آن کاملا بستگی به فروشگاه یا تعمیرگاه خودرو و گیربکس و نوع خسارت آن دارد. به دلیل اینکه واردات قطعات لوازم یدکی مشکلاتی دارد، این کالاها به شکل غیر قانونی وارد کشور می‌شود به همین دلیل امکان وجود نوع تقلبی آنها در بازار زیاد و کمتر جنس اصل در بازار موجود باشد.پس قیمت فروش و یا تعمیر گیربکس به اصل بودن قطعات موجود در تعمیرگاهی که مراجعه کرده اید دارد پس به معتبر بود و مجهز بودن تعمیرگاه بسیار توجه کنید.
تعویض روغن گیربکس به نظر ساده می آید. در حالی که کاری فوق العاده تخصصی میباشد. اما لازم است که حتماً خودرو به دست تعمیرکار ماهر و خبره تعمیر شود.، تا از ایجاد هزینه های بسیار بالا برای تعمیر گیربکس جلوگیری کند.
اگر سرویس دوره ای گیربکس اتوماتیک در تاریخ های مشخص شده توسط شرکت انجام شوند، قبل از بروز مشکلات بزرگتر می توان هرگونه خسارت را پیش بینی و از آسیبهای جدی جلوگیری کرد.