تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندای توسان

گیربکس اتوماتیک توسان از آنجایی که انتقال گشتاور موتور را از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن انجام می دهد، در مقایسه با خودروهایی با دنده دستی، نیازمند دقت و حساسیت بیشتری هستند. گیربکس توسان یکی از پر مخاطره ترین گیربکسها در بین خودروهای کره ای میباشد، لذا با درک این موضوع می‌بایست موارد زیر را در نظر گرفت؛

  • خطاهای که خودرو به شما نشان میدهد را نادیده نگیرید و خودرو را به یک تعمیر گاه مجهز و معتبر ببرید. به هیچ عنوان با خودرو معیوب رانندگی نکنید زیرا باعث میشود قطعات دیگر هم خسارت دیده و هزینه تعمیر را برای شما چند برابر شود.
  • تعویض روغن را بموقع انجام دهید و از روغن های با کیفیت استفاده کنید.
  • خودرو های دارای دنده اتوماتیک از سیستم پیچیده ای برخوردار هستند و با سایر ماشین ها کاملا متفاوت هستند، سعی کنید از سایر وسایل برقی مانند دزد گیرهای متفرقه، آمپلی فایر و… تا آنجایی که میتوانید استفاده نکنید.
  • موتور شویی برای خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک اصلا توصیه نمیشود زیرا سنسورها و مدارهای الکترونیکی حساسی را دارند.

گیربکس خودرو بسیار پیچیده است. تعمیر و یا تعویض گیربکس آسیب دیده میتواند کاری سخت و تصمیم گیری برای تعمیر آن میتواند بسیار دشوار باشد. بنایراین مشخص شدن اجزای خراب کار تخصصی است. تعمیر گیربکس اتوماتیک توسان بسیار گران است، حتی ممکن است بعد از مدتی گیربکس دوباره آسیب دیده و مجبور شوید باز به تعمیر گاه مراجعه کنید و هزینه شمار بسیار بالا خواهد رفت، پس انتخاب تعمیرگاه و تعمیرگاه معتبر و مجهر امری ضروری است.

تعمیر گیربکس هیوندای توسان با گارانتی یکساله

هزینه گیربکس اتوماتیک هیوندا بسته به نوع ماشین متفاوت است. به طور مثال هیوندای توسان به لحاظ این که از قطعات متعددی ساخته شده است مشخص کردن هزینه قطعه و اجرت تعمیر نقش مهمی دارد ولی اگر این قطعات همراه با 12 ماه گارانتی تعمیر باشد هزینه زیادی را در بر نخواهد داشت.

و رانندگان میتوانند اتومبیل خود را با خیال راحت به تعمیرگاه گیربکس تاپ معتبر و مجهز بسپارند.

بررسی معایب خودرو به وسیله دستگاه دیاگ می تواند در هزینه تعمیر قطعه تاثیر داشته باشد. استفاده از این دستگاه در حین تعمیر توصیه میشود.

تعویض روغن گیربکس توسان نظر ساده می آید. در حالی که کاری بسیار تخصصی میباشد. اما نیاز است که حتماً توسط دستگاه مخصوص و افراد متخصص و حرفه ای انجام شود، تا از ایجاد هزینه های گزاف برای تعمیر گیربکس جلوگیری کند.

زمانی  که سرویس دوره ای گیربکس اتوماتیک توسان را طبق تاریخ های مشخص شده از سمت شرکت انجام دهید، قبل از به وجود آمدن مشکلات جدی می توانید جلوی هرگونه خسارت و آسیب جدی را بگیرید.

هنگام سرویس دوره ای اجزاهای  مختلفی از گیربکس باید بررسی شود، مانند:

  • تعویض روغن
  • تعویض فیلتر
  • بررسی تمامی قطعات و توجه به طول عمر کارکرد قطعات و کیفیت آن

در شهرهایی که دارای ترافیک های سنگین وجود دارد، همچون شهر تهران گیربکس اتوماتیک باید توسط تعمیر کاران ماهر بررسی گردد.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک توسان

بعضی اوقات  لازم است که گیربکس اتوماتیک توسان را کاملا تعویض کنیم. در از مواقع خرید گیربکس و نصب آن کاری بسیار مهم و پر هزینه برای صاحب خودرو خواهد بود.

گاهی لازم است در تعمیر انواع گیربکس ، گیربکس را کاملا تعویض کنیم. اگر به نمونه های اصل دسترسی دارید میتوانید گیربکس نو و اورجینال جایگزین کنید.از طرفی گیربکس های استوک با کیفیت هم میتوان بکار برد. از نصب گیربکسهای نو بی کیفیت تا جای ممکن دوری کنید.

معمولا گیربکس کامل استوک توسان هیچ گونه عیب و ایرادی ندارند، پس از انتخاب مراکز معتبر می توانید این محصول را تهیه و با خیال راحت و قیمت مناسب نسبت به خرید گیربکس اقدام کنید.

نگهداری از خودرو توسان بسیار ضروری است چون گیربکس استفاده شده در این نوع اتومبیل سیستم پیچیده ای دارند ودر صورت بوز مشکل باید در تعمیرگاه معتبر ومجهز توسط تعمیرکار حرفه ای بررسی و تعمیر گردد.

افزایش نوسانات قیمت قطعات در بازار به علت افزایش هر روز دلار بستگی داردو باعث بالا رفتن هزینه تعویض قطعه را به همراه دارد، اما از طرفی قطعات گیربکس قابل تعمیر است و شما در کم کردن هزینه تعمیر نقش بسزایی را ایفا میکنید. سرویس های بموقع و تعویض روغن میتواند از آسیب های جدی به قطعه جلوگیری کند، هزینه تعمیر را بکاهد و تعویض قطعه صورت نپذیرد.

در انتهای مقاله باید توصیه های اشاره شده توجه داشته باشید:

  • تعویض بموقع روغن
  • سرویس بموقع
  • مراجعه به تعمیرگاه مجهز و معتبر
  • مراجعه به تعمیرکار مجرب و متخصص
  • استفاده درست راننده