تعمیر گیربکس سانتافه

خودرو سانتافه مدلهای مختلفی دارد. گیربکس بکار رفته در سانتافه در حال حاضر گیربکس اتوماتیک است، سالم بودن گیربکس و کارایی درست گیربکس  اهمیت زیادی دارد و گیربکس سانتافه همانند موتور این خود رو احتیاج به رسیدگی جدی دارد. تعمیر گیربکس اتوماتیک سانتافه یکی از پر مخاطره ترین و پر چالش ترین خودروهای کره ای بشمار می آید.

اگر تعمیرات غیر اصولی انجام شود شما مجبور می شوید هزینه باز و بسته کردن و مونتاژ و گربکس را مجدد پرداخت کنید و خرابی قطعه ای که نامعقول تعمیر شده به دیگر قطعات گیربکس آسیب میزند. پس بهتر است مراقب باشید تعمیر گیربکس خودرو را به کجا میسپارید.

هزینه تعمیر گیربکس سانتافه

یکی از اصلی ترین قطعات خودرو سانتافه گیربکس آن میباشد که بخشی از موتور است و نقش قابل توجهی در کارکرد خودرو دارد. کنترل سرعت و نیروی موتور به عهده گیربکس است در واقع یک قطعه مسئول کنترل قدرت اتومبیل بشمار می آید.

هزینه تعمیر گیربکس سانتافه با توجه به این که در تهیه  قطعات آن مشکلی وجود ندارد هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک زیاد نیست. خطاهای گیربکس را نادیده نگیرید و برای کنترل و عیب یابی حتما به نمایندگی های مجاز و تعمیرگاههای مجهز مراجعه کنید، زیرا سهل انکاری در امر تعمیر گیربکس اتوماتیک سانتافه موجب آسیبهای جدی در سایر قسمتها شده و هزینه آن بسیار بالا خواهد شد.

عیب یابی تعمیر گیربکس سانتافه

گیربکس به هیچ وجه به شکل ناگهای و خود بخود دچار مشکل نمیشود. از این رو خرابی گیربکس هیوندا، با نشانه هایی به همراه می باشد که باید در صورت مشاهده یک به یک آن ها را جدی بگیرید. نادیده گرفتن این نشانه ها و اخطارها موجب خسارتهای شدید ودر نتیجه  هزینه های سرسام آور خواهد شد.

هشدارها و خطاهای گیربکس را باید جدی بگیرید، چرا که هزینه و زمان تعمیر چند برابر می شود و شما باید مدتی را بدون وسیله سپری کنید. در صورت مشاهده اولین خطا باید از رانندگی خودداری کنید و در اولین فرصت خود رو را به تعمیرگاه مجهز برده و بدست متخصصان ماهرگیر بکس بسپارید.

روغن گیربکس باید در زمانبندی های مشخص شده و کیلو متر تعیین شده، تعویض شود.

سیستم گیربکس اتوماتیک پیچیده تر از گیربکس های دنده ای است. به همین دلیل توصیه میشود از متصل کردن وسایل متفرقه همچون آمپلی فایر، چراغ زنون، دزد گیر و.. استفاده نشود.

در صورت لزوم اگر سانتافه شما نیاز به لوازم یدکی و یا قطعه ای احتیاج پیدا کرد حتما از قطعات اصل و اورجینال خریداری کنید تا باعث آسیب به دیگر قطعات را موجب نشود.

تعمیر گیربکس سانتافه با یکسال گارانتی

کلیه خدمات و قطعات تعمیر و تعویض شده در تعمیرگاههای معتبر دارای 12 ماه گارانتی میباشد.

خودرو و قطعات شامل گارانتی می بايست دارای شرايط زير باشد:

  • عدم داشتن ضرب خوردگی و یا سوختگی
  • عدم پایان تاریخ گارانتی
  • دارای شماره سریال قابل رویت
  • عدم تعمیر و دستکاری توسط تعمیر کار متفرقه

هنگام خرید از فروشگاه فاکتور امضا شده شده دریافت کنید تا تاریخ گارانتی ثبت شود. هنگام مراجعه فاکتور را به همراه داشته باشید.

تعمیر گیربکس هیوندای سانتافه

انواع گیربکس ها به طور طبیعی به مایعات یا روغن ها احتیاج دارند. مایعات گیربکس اتوماتیک نازک و به رنگ قرمز و سبز در بازار موجود است. اما روغن گیربکسهای دنده ای ضخیم ترند. همچنین گیربکس های نیمه اتوماتیک اصطحکاک بالاتری دارند  برای همین روغن یا روان کننده هایشان  متفاوت هستند.

مایع موجد در گیربکس خودرو سانتافه باید بیشتر تعویض شود چون گیربکس این خودرو گرمایی زیادی از خود تولید میکند و باعث تجریه سریع مایع میشود.

اگر روغن گیربکس هیوندای سانتافه تعویض نشود، براده های فلزی در گیربکس شما پخش شده واجزای گیربکس را درگیر میکند بنابراین خودرو هشدارهایی به شما خواهد داد، بنابراین سطح روغن گیربکس را در فواصل منظم چک و بررسی کنید.

در موارد زیادی، گیربکس‌های دنده ای مجهز به عدد سنج برای بررسی سطح مایع روغن شما نیستند، بنابراین این کار بسیار پیچده است.

یک فلاش گیربکس هیوندای سانتافه تقریبا 10 لیتر مایع برای تمیز کردن و تخلیه لازم دارد. قیمت فلاش گیربکس دو برابر قیمت تعویض روغن است. فلاش جایگزین مایع در ظرف شده و عناصر اضافی را از گیربکس خارج میکند. کلیه خدمات تخصصی مربوط به تعمیر گیربکس ماشین را می توانید در تعمیرگاه گیربکس تاپ دریافت کنید.