گیربکس اتوماتیک هیوندای i30

 میان هاچبک ها هیوندای آی 30 جزو محبوبترین به شمار می آید. گیربکس این نوع خودرو 4 سرعتهاست و به دلیل 4 دنده بودن نمی تواند شتاب چشمگیری را به همراه داشته باشد. در واقع خودرو 4 دنده کمی قدیمی شده اما خواهان زیادی در میان مشتریان هاچبک را دارد. گیربکس هیوندای اتوماتیک i30 با هیوندای رونا و اکسنت تقریبا یکسان است. و به همین دلیل قطعات یدکی این خودروها شبیه به هم است و میتوان ار قطعات این خودروها برای مدل هیوندا آی 30 استفاده کرد.

تکنولوژی AT برای تعویض دنده های اتوماتیک گیربکس هیوندای i30 استفاده شده. خودروهای زیادی با این نوع گیربکس در بازار وجود دارد و جعبه دنده هیوندای ای 30 بدلیل قدیمی بودن از خودروهای دیگر در تعویض دنده کندتر عمل می کند.

گیربکس هیوندا i30 از نوع چهاردنده است. و خودروهای دارای گیربکس چهار دنده صرفا برای کاهش مصرف سوخت تولید شده اند. این خودرو از نظر مصرف سوخت عملکرد خوبی را به نمایش گذاشته است و جزء اتومبیل های کم مصرف محسوب میشود.

گیربکس اتوماتیک هیوندای i30 حالت تیپ ترونیک ندارد و بجای آن می تواند بر روی خودرو تا سقف تعویض دنده تنظیم کنید. یعنی خودرو دارای حالت 1،2 و 3 میباشد. که شما میتوانید با قرار دادن دنده بروی یک وضعیت خودرو فقط تا همان دنده اجازه بلا رفتن دارد . برای مثال دنده روی حالت 3 تنظیم شده خودرو به هیچ وجه به دنده چهار نخواهد رفت.

تعمیر گیربکس  اتوماتیک هیوندای i30

همانطور که قبلا هم به آن شاره کردیم، در گیربکس هیوندا i30 از فناوری قدیمی استفاده شده و همین علت باعث شده استهلاک جعبه دنده به مراتب بالا برود. با توجه به طول مصرف خودرو و افزایش کارکرد، تعمیرگیربکس هیوندا i30 ممکن است با مشکلات مختلفی روبه رو شود. مشکلاتی که میتوان به آن اشاره کرد عبارتند از: خلاص شدن دنده، تقه زدن ، تعویض دنده اشتباه و…

زمانی که خودرو با این معایب رو به رو میشود سریعا باید توسط متخصص گیربکس تاپ رفع اشکال شود. باید تاکید کرد که حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید وبه هیچ وجه به تعمیرکاران غیر مجاز اعتماد نکنید زیرا ممکن است هزینه های بیشتر و خسارتهای پر هزینه به خود رو شما وارد گردد.

در خودروهای دنده اتوماتیک مانند هیوندای i30، به مقدار کارکرد توجه کنید در زمانبدی های توصیه شده برای تعویض روغن گیربکس اقدام کنید تا از خسارت و هزینه های زیاد جلوگیری کنید. از استفاده کردن روغن های بی کیفیت و نامرغوب جدا خودداری شود زیرا در آینده نه چندان دور اشکالاتی برای خودرو به وجود خواهد آمد.

تعمیر گیربکس  اتوماتیک هیوندای i30 با گارانتی 12 ماهه

مهمترین وظیفه شرکتهای توزیع کننده قطعات خودرو، توجه به کیفیت کالا است و دفاتر خدمات پس از فروش وظیفه دارد با دقت به مشتری مداری تمام خدمات گارانتی شده را در اختیار مشتریان بگذارد و پاسخگوی مشکلات آنان باشد. توزیع کنندگان نیز شرایطی برای گارانتی12 ماهه گیربکس اتوماتیک هیوندای i30 محصولات خود دارند. برخی از این شرایط عبارتند از:

  1. عدم وجود ضرب خوردگی و سوختگی
  2. قرار داشتن در محدوده زمانی گارانتی
  3. دارا بودن شماره سریال قابل رویت
  4. عدم وجود آثار تعمیر توسط تعمیرکاران دیگر

حتما هنگام خرید و بعد از تعمیر قطعه فاکتور خرید و برگه گارانتی را دریافت کنید. هنگام مراجعه به دفاتر فاکتور و کارت گارانتی کالا را به همراه داشته باشید.

تعمیرو فروش گیربکس  اتوماتیک هیوندای i30

تعمیر و فروش گیربکس اتوماتیک هیوندای  در تمام نمایندگر های مجاز امکان پذیر است. هیوندای i30 مجهز به یک موتور چهار سیلندر با مصرف سوخت بنزین خطی به حجم دو  لیتر است و در سیستم حرکتی آن از یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک استفاده شده اما مدل های جدید دارای گیربکس 7 سرعته اتوماتیک هستند. ویژگی های هیوندا i30 ، ترمزهای قوی، استپ گیربکس عالی، طراحی خوب، کیفیت بالا، ویژگی های رفاهی مناسب و… توانسته جایگاه خوبی در بازار به خود بگیرد.

توجه: توصیه تعمیرکاران متخصص به صاحبان این خودرو این است که هرگز در زمان حرکت و قبل از ایست کامل جعبه دنده را از حالتD به حالت Pیا   N  قرار ندهید چرا که باعث فشار به گیربکس و سبب خرابی خواهد شد.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندای i30

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندای i30 نیازمند بررسی میباشد نکته قابل توجه در تعمیر گیربکس اتوماتیک این است که متاسفانه بسیاری از همکاران این کار را همانند مکانیکی ساده تلقی میکنند و توجه به تخصصی و پیچیده بودن تعمیرات این قطعه نمیکنند و سعی میکنن با آزمون و خطا خودرو مراجعه کننده را تعمیر کنند اما در اکثر مواقع در این کار موفق نبوده و صاحب خودرو مجدد برای تعمیر به تعمیر گاه مراجعه میکند. پیشنهاد ما به صاحبان خودرو اتوماتیک هیوندا i30 این است که به محض احساس مشکل در بخش گیربکس حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید.