اپیروس در سال 2003 به بازار معرفی شد. اما در ایران در سال 2008 عرضه شد و بعدها به نام کادنزا به بازار آمد. خرید و فروش این خودرو در ایران با استقبال فراوانی مواجه شد. طراحی این خودرو بیشتر شبیه خودروهای تشریفاتی آمریکایی است.

مشخصات فنی کیا اپیروس

  • ایپروس یک سدان لوکس بزرگ با ۵ دنده و تیپ ترونیک
  • محور محرک خودرو دو دیفرانسیل جلو
  • ۲۴ سوپاپه و 6 سیلندر
  • تنفس خودرو طبیعی
  • ۲۶۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
  • گشتاور اپیروس ۳۵۳ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
  • شتاب این خودرو ۰ تا ۱۰۰ خودرو  ۷.۵ ثانیه
  • مصرف سوخت اپیروس ۱۰.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

تعمیر گیربکس کیا اپیروس با 12 ماه گارانتی

تعمیر گیربکس کیا اپیروس با 12 ماه گارانتی

هنگام خرید قطعه حتما از جایی خرید کنید که فروش دارای تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اپیروس با گارانتی یکساله باشد تا بتواند در زمان بروز مشکل به شما در کاهش هزینه کمک کند.

عیب یابی رایگان و گارانتی یک ساله کیا اپیروس در بهترین مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک برخی از خدمات را ارائه می دهد که شامل موارد ذیل است:

  • سرویس دوره‌ای گیربکس اتوماتیک سراتو
  • تعویض روغن گیربکس
  • بررسی فنی گیربکس اتوماتیک با گارانتی یک ساله
  • دستگاه دیاگ برای عیب یابی
  • مشاوره رایگان

در خودروهای لوکس امروزی، خرابی هر قطعه ممکن است بر عملکرد قطعات دیگر تأثیر منفی داشته باشد. در صورت بروز کوچکترین مشکل پیگیری لازم را داشته باشید.

حال به نمونه های شایع  مشکلات گیربکس خودرو کیا اپیروس میپردازیم.

رنگ غیر عادی روغن گیربکس: سالم و مرغوب بودن روغن گیربکس برای عملگرد درست این قطعه حائز اهمیت است. حتما در زمانبندی تعیین شده نسبت به تعویض روغن اقدام کنید.

لغزش در هنگام حرکت: گاهی اوقات لرزش خودرو در زمان حرکت، مربوط به مشکل و خرابی گیربکس است. لرزش خودرو ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد، لذا در هنگام بروز این مشکل از یک تعمیر کار حرفه‌ای کمک بگیرید تا علت دقیق خرابی را تشخیص دهد.

صدای زوزه و سوت گیربکس: تیز شدن دنده‌ها یکی از علل ناله و زوزه گیربکس است. کیفیت بد مونتاژ، عدم درگیری صحیح و فشار روغن از دیگر علل این مشکل است.

حالت اضطراری گیربکس در دنده 3 اتفاق می‌افتد: شما به عنوان یک راننده باید خوب بدانید که اگر خودرو دچار نقص فنی شد، کامپیوتر خودرو به گیربکس دستور می‌دهد تا دنده به حالت 3 برود بلکه فشار کم شود، در این شرایط فورا به یک تعمیرگاه معتبر و تخصصی مراجعه کنید.

گاز هرز خوردن گیربکس: وجود مشکل در کلاچ خودرو دلیل گاز هرز خوردن گیربکس است. همچنین کم بودن یا خشک بودن کاسه کلاچ از روغن باعث بروز این مشکل می شود که فشار زیادی به گیربکس می آید.

تقه زدن گیربکس: علت اصلی تقه زدن گیربکس اختلال در سیستم برقی است. این مشکل باعث برهم ریختگی نظم استاندارد فشار روغن در گیربکس می‌شود.

خلاص شدن گیربکس: مواردی مثل خرابی دنده‌ها در گیربکس، بریدن اویل پمپ، خراب شدن توربین، هرز شدن پلوس، نداشتن روغن در گیربکس می‌باشداز علل خلاص شدن گیربکس است و خارج شدن دنده از حالت D  و قرار گرفتن در حالت N سبب خلاص شدن گیربکس می شود.

هزینه تعمیر گیربکس کیا اپیروس

هزینه تعمیر گیربکس کیا اپیروس

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اپیروس به عوامل زیادی ارتباط پیدا می ‌کند که شناخت همه این عامل ها موجب می شود تا در هنگام پرداخت هزینه با مشکلات مختلف روبرو نگردید. برای محاسبه هزینه و اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک اپیروس باید بررسی شود که ایراد و مشکلات گیربکس تا چه حد بوده و چگونه برطرف شده است.

هزینه تعمیر خودروهای وارداتی بسیار بالاست و هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اپیروس به عوامل زیادی وابسته است اگر اطلاعات شما راجع به سیستم کمی بالا باشد برای حل مشکل و شناخت عیب خودرو کمک خواهد کرد. مراکز معتبر و متخصصان حرفه ای سعی بر این دارند تا قطعه معیوب حتما تعمیر شود و نیازی به تعویض قطعه نباشد که منجر به کاهش هزینه ها خواهد شد این حرکت توسط یک متخصص ماهر صورت میگیرد.

اگر خرابی شدید باشد و نیاز به تعویض قطعه باشد، تعمیرگاه گیربکس تاپ با استفاده از قطعات فابریک و اورجینال جهت رفع عیب خودرو شما اقدام می‌نمایند.