گیربکس اتوماتیک

همانطور که میدانید گیربکس وظیفه انتقال نیروی موتور به چرخ ها را بر عهده دارد. از این رو سیستمی بسیار حیاتی برای خودرو محسوب شده و اگر این سیستم دچار نقص شود، خودرو از حرکت باز می ایستد. بنابراین رسیدگی و سرویس گیربکس اتوماتیک امری حیاتی محسوب میشود. گیربکس اتوماتیک نسبت به گیربکس های دستی حساس تر بوده و از این رو رسیدگی و سرویس و تعمیر آنها باید در اولویت شما باشد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک

“تعمیر گیربکس اتوماتیک” امری تخصصی بوده و کار هر مکانیکی یا تعمیرکاری نیست. گیربکس های اتوماتیک ساختار بسیار پیچیده ای داشته و دانش فنی لازم آن باید از طریق دوره های تخصصی کسب گردد و هم چنین باید چندین سال تجربه کسب شود تا بتوان به تعمیر انواع گیربکس اتوماتیک مسلط شد. احتملا از نگاه شما تعمیر گیربکس ساده و آسان به نظر میرسد ، اما تعمیر گیربکس ، مهم ترین بخش خودرو لازمه تلاش و هوش بالاست زیرا تعمیر کار شما باید گیربکس خودرو شما را از بین قطعاتی دیگری که به یکدیگر متصل هستند جدا کرده و به تعمیر آن بپردازد به همین خاطر فرآیند پیاده کردن گیربکس از خودرو ، نیازمند دقت و زمان بالا خواهد بود. تیم با تجربه ما در گیربکس تاپ آماده ارائه خدمات تخصصی به شما هستند.

عیب یابی و تعمیر گیربکس اتوماتیک

یکی از راه‌های معتبر برای تشخیص عیب یک گیربکس اتوماتیک، تست جاده‌ای اتومیبل است. فراموش نکنید نکاتی که راننده بیان می‌کند نیز می‌تواند به تشخیص عیب کمک کند. اما تست جاده‌ای باید توسط خود تعمیرکار و با دورموتورهای متفاوت و سرعت‌های متفاوت انجام پذیرد.

اگر در خودرو صدای بوق شنیدید یا چرا چشمک زن روشن شد به چه معناست؟

  • ممکن است شیر برقی خودرو ضعیف یا خراب شده باشد.
  • ممکن است نشان‌دهنده‌ی زمان تعویض روغن باشد
  • ممکن است فشار روغن کمتر یا بیشتر از حدوده معین باشد.

حال اگر هنگام تعویض دنده از 1 به2 یا 2 به 3 ، گیربکس ضربه زد به این معناست که شاید راننده مدتی نامنظم و نامتعادل به پدال گاز فشار آورده است. چنانچه شما پدال را متناسب فشار ندهید، باعث می‌شوید گیربکس تحلیل نادرستی انجام داده و به نادرستی دنده‌ها را تعویض می‌نماید درنتیجه در مدت زمانی این اتفاق رخ خواهد داد.

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

برای انتخاب تعمیرگاه مناسب  فاکتورهای متنوعی وجود دارند که با توجه به آن‌ها می‌توانید بهترین تعمیرگاه را شناسایی کنید. عوامل مختلفی وجود دارند که در کنار هم می‌توانند باعث شود که بتوانید یک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک  خوب یا بد را از هم تشخیص دهید. از جمله این عوامل می‌توان به برخورداری از ابزار مناسب، برخورداری از دانش فنی بالا و استفاده از قطعات اورجینال اشاره کرد.

بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک  باید از ابزار جدید و مناسب در تعمیرگاه خود استفاده کند. این باعث می‌شود که سرعت کار بسیار بیشتر شود و در عین حال، با استفاده از ابزار مناسب، به قطعات و بخش‌های مختلف ماشین آسیب وارد نشود. از این رو، توصیه می‌کنیم که حتما به سراغ تعمیرگاهی بروید که از لوازم و ابزارهای روز دنیا برای تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک استفاده می‌کند.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک و قیمت قطعات آن کاملا بستگی به نوع خودرو و گیربکس شما، مدل، خرید و یا استفاده استفاده از قطعات استوک یا نو در تعمیر گیربکس دارد. با توجه به شرایط اقتصادی کشور نوسان شدید قیمت ارز، تمامی قیمت ها مدام در حال تغییر هستند جهت استعلام هزینه تعمیر گیربکس اتومات خود میتوانید با تعمیرگاههای معتبر تماس حاصل کنید.

جدول هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک

هزینه تعدادی از ماشین های دارای گیربکس اتوماتیک

ردیف نام خودرو مدل تعمیر گیربکس تعویض روغن با فیلتر تعویض شیربرقی تعویض ساعت تعویض توربین
1 هیوندای توسان ۲۰۰۷-۱۰ ۱۲۰۰۰۰۰ ۱۲۰۰۰۰۰ ۴۵۰۰۰۰۰ ۴۵۰۰۰۰۰ ۷۰۰۰۰۰۰
2 هیوندا i20 و i30 …………. ۸۰۰۰۰۰۰ ۱۲۰۰۰۰۰ ۲۵۰۰۰۰۰ ۲۵۰۰۰۰۰ ۴۵۰۰۰۰۰
3 هیوندای گرنجور ………….. ۱۰۰۰۰۰۰۰ ۱۲۰۰۰۰۰ ۳۰۰۰۰۰۰ ۲۵۰۰۰۰۰ ۶۰۰۰۰۰۰
4 پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ ………… ۶۵۰۰۰۰۰ ۸۰۰۰۰۰ ۱۸۰۰۰۰۰ ۱۴۰۰۰۰۰ ۳۵۰۰۰۰۰
5 مزدا ۳ ………… ۷۰۰۰۰۰۰ ۱۲۰۰۰۰۰ ۲۰۰۰۰۰۰ ۲۰۰۰۰۰۰ ۴۰۰۰۰۰۰
6 سانتافه IX45 ۲۰۱۲-۱۶ ۱۱۰۰۰۰۰۰ ۱۲۰۰۰۰۰ ۳۰۰۰۰۰۰ ۲۵۰۰۰۰۰ ۷۰۰۰۰۰۰
7 کیا اسپورتیج ………… ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۵۰۰۰۰۰ ۲۵۰۰۰۰۰ ۳۰۰۰۰۰۰ ۷,۰۰۰,۰۰۰

تعمیر گیربکس اتوماتیک چقدر زمان میبرد؟

مدت زمان تعمیر گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس اتوماتیک هم گران است  و هم  زمان‌بر  بنابراین بسیار مهم است که قبل از  این‌که زمانی برسد  که  مشکلات قابل مدیریت و حل نباشند  حواستان  به هر گونه  مشکل گیربکس  اتوماتیک  باشد. همیشه  بهتر است مشکل  زمانی‌ که کوچک است حل شود  تا این‌ که  بزرگتر شود ، زیرا مشکلات اصلی تنها  به معنای  هزینه‌های  بیشتر برای حل آن‌ها می‌باشد. حتی بهتر است از وقوع مشکلات جلوگیری کرد.

زمان تعمیر گیربکس اتوماتیک به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ هر یک از این عوامل تعیین می کنند که شما چقدر برای تعمیر گیربکس زمان نیاز خواهید داشت. در این زمان، خودرو اتومات شما باید در تعمیرگاه برای انجام کامل تعمیرات گیربکس اتومات قرار داشته باشد؛ این بدین معنا است که شما چند ساعت و یا حتی چند روز را باید بدون ماشین سپری کنید. پس تعیین دقیق زمان تعمیر گیربکس اتوماتیک بسیار با اهمیت است.