تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا

در گذشته گیربکس‌ها اکثرا از نوع دستی بودند؛ اما امروزه جای خود را به مدل‌های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک داده‌اند. همین طور که فرایند ساخت گیربکس‌ها پیشرفته و پیچیده‌تر می‌شود، تعمیر آنها نیز پیچیده‌تر می‌شود. یک تعمیرکار گیربکس اتوماتیک باید برای تعمیر گیربکس اتومات خودروهای مختلف، همواره دانش خود را بروز نگه دارد.

خرابی قطعات  گیربکس اتوماتیک در خودورهای گران قیمت و لوکس نیز دیده می‌شود و موردی کاملا طبیعی است. قطعات خودروها به مرور زمان به دلایل مختلفی همچون استهلاک، آسیب دیدگی، فرسودگی یا حتی عدم سرویس به موقع، دچار ایراد و خرابی می‌شوند. برخی از این قطعات، امکان تعمیر را ندارند؛ اما برخی دیگر را می‌توان برای تعمیر به دست تعمیرکاران متخصص سپرد.

باز کردن و خارج کردن گیربکس اتوماتیک از خودرو، کار حساس و بسیار ظریفی است و در صورتی که شخص غیرماهر اقدام به این کار کند، ممکن است خرابی گیربکس افزایش پیدا کند. به همین علت، همیشه پیشنهاد می‌شود که فکر تعمیر گیربکس کیا و حتی باز کردن آن را از سرتان بیرون کنید. در صورتی که طی این کار آسیب دیگری به گیربکس برسد، هزینه تعمیر آن به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا

تعمیرات گیربکس KIA

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است گیربکس ماشین شما خراب شود. بعضی اوقات، استفاده مداوم و بدون سرویس کردن چند ماه یکبار در طول سال ها باعث بروز مشکلاتی می شود و یا یک تصادف یا استفاده نادرست از دنده باعث بروز مشکل در گیربکس این اتومبیل می شود. اگر به هر دلیلی، گیربکس اتومبیل کیا شما دچار مشکل، خرابی و … شد می توانید بدون هیچ نگرانی اتومبیل خود را در اختیار تیم حرفه ای گیربکس کار سپرده و بستگی به میزان آسیب وارد شده، آن را تعمیر و یا تعویض کنید.

باز کردن و خارج کردن گیربکس اتوماتیک از خودرو، کار حساس و بسیار ظریفی است و در صورتی که شخص غیرماهر اقدام به این کار کند، ممکن است خرابی گیربکس افزایش پیدا کند مخصوصا برای تعمیر گیربکس ماشین هیوندا و کیا و … این حساسیت بیشتر می شود. به همین علت، همیشه پیشنهاد می‌شود که فکر تعمیر گیربکس کیا و حتی باز کردن آن را از سرتان بیرون کنید. در صورتی که طی این کار آسیب دیگری به گیربکس برسد، هزینه تعمیر آن به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

انواع خودرو های گیربکس اتوماتیک کیا

تعمیر گیربکس اتوماتی KIA

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا با ضمانت

قطعات و تعمییرات گیربکس را گارانتی کنید و یک سال با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید. تا در بروز مشکلات گیربکس هزینه ها را به حداقل رسانده و از پشتیبانی یکساله از تعمیرگاه گیربکس تاپ نهایت استفاده را ببرید.

و با توجه به این که تحولی فوق العاده در تولید خودروها مخصوصا در خودروهای خارجی ایجاد شده است به همین دلیل باید بحث تعمیر این خودروها نیز با روشی بسیار متفاوت و دستگاه ها و ابزارهای بسیار جدید و پیشرفته انجام شود.

گیربکس اتوماتیک نیاز به مراقبت و حتی در صورت بروز ایراد نیاز به تعمیر به موقع برای جلوگیری از استهلاک بیشتر دارد. برای تشخیص ایراد و تعیین هزینه تعمیر گیربکس روش‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • مراجعه حضوری به تعمیرگاه برای عیب‌یابی سریع و دقیق با دستگاه
  • مراجعه حضوری به تعمیرگاه و تست خیابانی خودرو توسط تعمیرکار ماهر
  • مشاوره غیرحضوری از طریق تلفن و شبکه‌های اجتماعی

سوالات متداول گیربکس اتوماتیک کیا

  • آیا روغن گیربکس هم مثل روغن موتور نیاز به تعویض دارد ؟

بلی. روغن گیربکس نیز همانند روغن موتور و سایر روغن‌های مورد استفاده در خودرو برای کیلومتر خاصی تولید و مورد استفاده قرار می گیرد، لذا نیازمند تعویض کامل می باشد.

  • علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک چیست ؟

علت اصلی تقه زدن گیربکس اتوماتیک می‌تواند ناشی از ایراد برقی باشد. همچنین میزان نبودن فشار روغن گیربکس که ناشی از ایراد در ساعت می‌باشد، از موارد مهم دیگر است. در بعضی موارد تقه زدن گیربکس اتوماتیک می‌تواند ناشی از خرابی و یا پارگی در دسته موتورهای گیربکس باشد.

  • گیربکس اتوماتیک چرا زوزه می‌کشد ؟

صدای زوزه گیربکس اتوماتیک معمولا ناشی از صدای فشار روغن و یا خرابی دنده‌ها، مجموعه دنده سیاره‌ای و دنده‌های دیفرانسیل می‌باشد.

  • علت گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک چیست ؟

گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک به علت کمبود روغن، نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچ‌ها، فرسودگی و مستهلک شدن صفحه کلاچ‌ها به وجود می‌آید.

  • خلاص شدن گیربکس اتوماتیک به چه معناست ؟

در خلاص شدن گیربکس موارد زیر دخیل هستند. بریدن دنده اویل پمپ – خراب شدن توربین – هرز شدن پلوس – خالی بودن گیربکس از روغن و یا معیوب شدن چرخ دنده‌های داخل گیربکس

  • علت گیر کردن دنده در حالت پارک چیست ؟

گیر کردن دنده در حالت پارک موارد زیر را شامل می‌شود. نبود برق در سیستم پارک یا خالی بود باطری خودرو – خرابی استاپ زیر پدال ترمز – شکستن اهرم تعویض دنده از داخل گیربکس و یا خرابی در سلکتور

  • لرزش خودرو هنگام حرکت ناشی از چیست ؟

لرزش خودرو علت های زیر را شامل می‌شود: خرابی در دسته موتور – بکسواد کردن (هرز چرخیدن) صفحه کلاچ‌ها – خرابی پلوس