گیربکس هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت از کمپانی کره ای هیوندای است که نسل چهارم در سال 2010 به بازار جهانی عرضه شد. و در سال 2013 به بازار ایران راه یافت. این خودرو به شکل وارداتی و مونتاژ وارد شد مدل 2-14تا 2017 از نوع وارداتی هستند که توسط آسان موتور به ایران اورده شده اند. در سال 96 نیز کرمان موتور مونتاژ این مدل را البته با کمی تغییر وارد بازار ایران کرد. فناوری BLUE سبب کاهش مصرف سوخت شد. ولی مدل مونتاژی کرمان از VVT استفاده کرده تا کاراییه بهتری متناسب با آب و هوای ایران داشته باشد.

انواع گیربکس ها به طور طبیعی به مایعات یا روغن ها احتیاج دارند. مایعات گیربکس اتوماتیک نازک و به رنگ قرمز و سبز در بازار موجود است. اما روغن گیربکسهای دنده ای ضخیم ترند. همچنین گیربکس های نیمه اتوماتیک اصطحکاک بالاتری دارند  برای همین روغن یا روان کننده هایشان متفاوت هستند.

مایع موجود در گیربکس خودرو هیوندای اکسنت باید بیشتر تعویض شود چون گیربکس این خودرو گرمایی زیادی از خود تولید میکند و باعث تجریه سریع مایع میشود.

تعمیر گیربکس هیوندای اکسنت با 12 ماه گارانتی

قابل ذکر است فروش و یا تعمیر گیربکس هیوندا اکسنت به همراه ۱۲ ماه گارانتی ارائه می‌گردد.

خودرو و قطعات شامل گارانتی می بايست دارای شرايط زير باشد:

عدم داشتن ضرب خوردگی و یا سوختگی

عدم پایان تاریخ گارانتی

دارای شماره سریال قابل رویت

عدم تعمیر و دستکاری توسط تعمیر کار متفرقه

هنگام خرید از فروشگاه فاکتور امضا شده دریافت کنید تا تاریخ گارانتی ثبت شود.

هزینه تعمیر گیربکس هیوندای اکسنت

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندای مدل اکسنت نیازمند بررسی میباشد. هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک نیازمند بررسی میباشد نکته قابل توجه در تعمیر گیربکس اتوماتیک این است که متاسفانه بسیاری از همکاران این کار را همانند مکانیکی ساده تلقی میکنند و توجه به تخصصی و پیچیده بودن تعمیرات این قطعه نمیکنند و سعی میکنن با آزمون و خطا خودرو مراجعه کننده را تعمیر کنند اما در اکثر مواقع در این کار موفق نبوده و صاحب خودرو مجدد برای تعمیر به تعمیر گاه مراجعه میکند. پیشنهاد ما به صاحبان خودرو اتوماتیک این است که به محض احساس مشکل در بخش گیربکس حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید.

توجه: توصیه تعمیرکاران متخصص به صاحبان این خودرو این است که هرگز در زمان حرکت و قبل از ایست کامل جعبه دنده را از حالت D به حالت P یا   N  قرار ندهید چرا که باعث فشار به گیربکس و سبب خرابی خواهد شد.

تعویض روغن گیربکس هیوندای اکسنت البته یک ایراد نیست. اما اگر بموقع برای تعویض روغن اقدام نکنیم باعث بروز مشکلات پر هزینه ای برای خودرو خواهد داشت هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک برای تعویض روغن گیربکس نسبت به هزینه تعمیر بسیار اندک است.

فروش گیربکس های اتوماتیک هیوندای اکسنت

تعمیر و فرو‌ش انواع گیربکس‌های اتوماتیک  هیوندا اکسنت و انواع خودرو‌های  خارجی به صورت نو  و یا استوک همراه با گارانتی و فروش روغن گیربکس اتوماتیک از انواع برندهای معتبر قایل تهیه  و یا تعمیر است.

گیربکس های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک از هزینه تعمیر موتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام اگر هر کدام از علائم زیر د رخودرو دیده شد بدون اتلاف وقت به تعمیرگاه مراجعه کنید.

مشکلاتی که ممکن است هیوندا اکسنت با آنها مواجه شود:

  • زوزه کشیدن گیربکس های اتوماتیک
  • گیر کردن دنده در حالت پارک
  • لرزش خودرو هنگام حرکت
  • گاز هرز خوردن گیربکس های اتوماتیک
  • تقه زدن گیربکس های اتوماتیک
  • روشن شدن چراغ چک موتور
  • سر و صدا در حالت خلاص
  • نشتی روغن گیربکس
  • تعویض خود به خود دنده ها
  • احساس لرزش در جعبه دنده

گیربکس یکی از پر مخاطره ترین اجزای خودرو است، لذا با درک این موضوع می‌بایست موارد زیر را در نظر گرفت:

  • خطاهای که خودرو به شما نشان میدهد را نادیده نگیرید و خودرو را به یک تعمیر گاه مجهز و معتبر ببرید. به هیچ عنوان با خودرو معیوب رانندگی نکنید زیرا باعث میشود قطعات دیگر هم خسارت دیده و هزینه تعمیر را برای شما چند برابر شود.
  • تعویض روغن را بموقع انجام دهید و از روغن های با کیفیت استفاده کنید.
  • خودرو های اتوماتیک سیستم پیچیده ای دارند و با سایر خودرو ها کاملا فرق دارند، ترجیحا از وسایل برقی متفرقه همچون دزد گیر متفرقه، آمپلی فایر و… استفاده نشود بهتر است.
  • موتور شویی برای خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک اصلا توصیه نمیشود زیرا سنسورها و مدارهای الکترونیکی حساسی را دارند.

تعمیرگاه گیربکس تاپ یکی از با تجربه ترین و قدیمی ترین تعمیرگاه گیربکس در تهران است که به صورت تخصصی و با ارائه گارانتی 12 ماهه به تعمیر خودرور شما می پردازد.