تعمیر گیربکس کیا سورنتو

کیا سورنتو با دنده اتوماتیک یکی از خودرو های لوکس بازار بشمار می آید. مراقبت و نگهداری از خودرو کیا سورنتوکار همیشگی باید باشد و به تمامی عملکردهای خودرو و وضعیت آن توجه کامل شود.

مراکز معتبر و متخصصان حرفه ای سعی بر این دارند تا قطعه معیوب حتما تعمیر شود و نیازی به تعویض قطعه نباشد که منجر به کاهش هزینه ها خواهد شد این حرکت توسط یک متخصص ماهر صورت میگیرد.

در صورت عملکرد غیر عادی گیربکس خودرو اخطارها و علامتهایی نشان خواهد داد. این هشدارها را جدی بگیرید و برای تعمیر ان سریعا اقدام کنید.

کیا سورنتو از مدل شاسی‌ بلند قدرتمند کیا موتورز می باشد که دارای جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک می باشد. در تست سرعتی که برای آن انجام شد کیا سورنتو توانست در مدت زمان 8 ثانیه از حالت سکون به 96/6 کیلومتر بر ساعت برسد. که کمی کندتر از نوع 6 سیلندر آن است. خودرو کیا سورنتو در مدل های جدید تر با جعبه دنده هشت  سرعته تجهیز شده است که پیشرفت خوبی بوده.

تعمیر گیربکس کیا سورنتو با گارانتی یکساله

کیا سورنتو در سال 2018 توسط کمپانی کیا موتورز تولید و به بازارهای جهانی معرفی شد که با استقبال فراوانی روبه رو شد.

تعمیرگاه معتبر گیربکس اتوماتیک به صورت اصولی که  خدمات خود را ارائه می دهد اهمیت بیشتری می یابد.

پیدا کردن تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک سورنتو که به جای تعویض قطعات سعی در تعمیر و عیب یابی رایگان به همراه ۱۲ ماه گارانتی داشته باشد، تأثیر زیادی در هزینه تعمیر خودرو خواهد داشت. نا گفته نماند تعمیر قطعه اورجینال خودرو بسیار بهتر از خرید قطعه بی کیفیت و قلابی است.

عیب یابی رایگان و گارانتی یک ساله یا 20 هزار کیلومترکیا سورنتو در بهترین مرکز تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک گیربکس تاپ ارائه می شود.  برخی از خدماتی که در این تعمیرگاه ارائه میشود شامل موارد ذیل است:

  • سرویس دوره‌ای گیربکس اتوماتیک سورنتو
  • تعویض روغن گیربکس
  • بازدید فنی گیربکس اتوماتیک
  • استفاده از دستگاه دیاگ برای عیب یابی و نمایش ایرادات گیربکس سورنتو
  • مشاوره دقیق در جهت مراقبت هرچه بهتر از خودروی سورنتو و گیربکس آن

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا سورنتو

در خودروهای لوکس امروزی ، خرابی هر قطعه ممکن است بر عملکرد قطعات دیگر تأثیر منفی داشته باشد. در تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا نیز این قائده مستثی نیست و در صورت بروز کوچکترین مشکل پیگیری لازم را داشته باشید.

حال به نمونه های شایع مشکلات گیربکس خودرو سورنتو میپردازیم.

رنگ غیر عادی روغن گیربکس: سالم و مرغوب بودن روغن گیربکس برای عملگرد درست این قطعه حائز اهمیت است.حتما در زمانبدی تعیین شده نسبت به تعویض روغن اقدام کنید.

لغزش در هنگام حرکت: گاهی اوقات لرزش خودرو در زمان حرکت، مربوط به مشکل و خرابی گیربکس است. لرزش خودرو ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد، لذا در هنگام بروز این مشکل از یک تعمیر کار حرفه‌ای کمک بگیرید تا علت دقیق خرابی را تشخیص دهد.

صدای زوزه و سوت گیربکستیز شدن دنده‌ها یکی از علل ناله و زوزه گیربکس است. کیفیت نامناسب مونتاژ، عدم درگیری صحیح و فشاری که از سمت روغن وارد می شود از دیگر علل این مشکل است.

حالت اضطراری گیربکس در دنده 3 اتفاق می‌افتد: شما به عنوان یک راننده باید خوب  بدانید، اگر خودرو دچار نقص فنی شد، کامپیوترخودرو به گیربکس دستور می‌دهد تا دنده به حالت 3 برود بلکه فشار کم شود، در این شرایط فورا به یک تعمیرگاه معتبر و تخصصی مراجعه کنید.

گاز هرز خوردن گیربکس:  وجود مشکل در کلاچ خودرو دلیل گاز هرز خوردن گیربکس است. همچنین کم بودن یا خشک بودن کاسه کلاچ  از روغنباعث بروز این مشکل میشود که فشار زیادی به گیربکس می آید.

تقه زدن گیربکس:  علت اصلی تقه زدن گیربکس اختلال در سیستم برقی است. این مشکل باعث برهم ریختگی نظم استاندارد فشار روغن در گیربکس می‌شود.

خلاص شدن گیربکس: خارج شدن دنده از حالت D  و قرار گرفتن در حالت N  خلاص شدن گیربکس است. مواردی مثل خراب شدن دنده‌ها در قسمت گیربکس، بریدن اویل پمپ (پمپ روغن)، آسیب دیدگی توربین، هرز شدن پلوس، نداشتن روغن در گیربکس می‌باشد از علل خلاص شدن گیربکس است.

نشانه‌های دیگر خرابی گیربکس عبارتند از:

  • تاخیر زیاد در زمان شروع حرکت
  • کم شدن شتاب خودرو
  • بوی سوختگی از گیربکس
  • روشن شدن چراغ گیربکس

هزینه تعمیر گیربکس کیا سورنتو

هزینه تعمیر خودروهای وارداتی بسیار بالاست و هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا سورنتو به عوامل زیادی  وابسته است اگر اطلاعات شما راجع به سیستم کمی بالا باشد برای حل مشکل و شناخت عیب خودرو کمک خواهد کرد. مرکز معتبر و متخصصان حرفه ای تعمیرگاه گیربکس تاپ سعی بر این دارند تا قطعه معیوب حتما تعمیر شود و نیازی به تعویض قطعه نباشد که منجر به کاهش هزینه ها خواهد شد این حرکت توسط یک متخصص ماهر صورت میگیرد.

اگر خرابی شدید باشد و نیاز به تعویض قطعه باشد، با استفاده از قطعات فابریک و اورجینال جهت رفع عیب خودرو شما اقدام می‌نمایند.