گیربکس اتوماتیک پژو

پژو در میان ایرانیان از محبوبیت خاصی برخوردار است. صنعت خودرو سازی ایران با تولید ماشین پیکارآغاز شد و بعد با تولید پژو ادامه یافت. در ایران خودروهای زیادی توسط شرکت ایران خودرو ساخته و عرضه بازار می شود.

از جمله این خودرو ها میتوان به پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷، پژو ۲۰۰۸، پژو پرشیا یا پژو پارس، پژو ۵۰۸، پژو ۳۰۱، پژو ۴۰۵ و پژو ۴۰۷ اشاره کرد. همه گیربکس های موجود در بازار گیربکی اتوماتیک نیستند و گیربکس دستی نیز در بازار موجود میباشد.

اما شرکت ایران خودرو برای ایجاد تنوع در محصولات خود برخی از مدل های پژو ساخت داخل را با گیربکس اتوماتیک عرضه میکند.

از جمله مزایای این گیربکس اتوماتیک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • محبوب ترین گیربکس اتوماتیک نزد رانندگان!
  • رانندگی راحت و بی دردسر
  • تعویض بدون صدای دنده ها
  • شروع بدون تاخیر
  • شروع بدون تاخیر در حرکت

معایب گیربکس اتوماتیک

  • اتلاف انرژی
  • مصرف سوخت زیاد
  • هزینه ساخت بالا
  • هزینه بالای تعمیرات

البته در خصوص هزینه باید گفت در برابر تعمیر گیربکس تویوتا و یا تعمیر گیربکس بنز و بسیاری از ماشین های مدل بالا هزینه کمتری دریافت می شود.

تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو

اختیار داشتن بروز ترین تجهیزات و پرسنلی متخصص در تعمیر انواع مدل های گیربکس اتوماتیک به خصوص گیربکس اتوماتیک خودرو های پژو، لازمه یک تعمیرگاه باید باشد. همانطور که میدانید گیربکس وظیفه انتقال نیروی موتور به چرخ ها را بر عهده دارد. به این علت  سیستمی بسیار حیاتی برای خودرو بوده است و اگر مشکلی برای این سیستم رخ دهد بدون شک خودرو حرکت نخواهد کرد. پس سرویس بموقع گیربکس اتوماتیک امری مهم است. حساسترین قطعه این خودرو گیربکس آن محسوب میشود و تعمیر و رسیدگی به این بخش خوردرو امری حیاتی میباشد.

سرویس‌ های دوره‌ ای گیربکس  بعد از تعمیر و یا تعویض نیز همانند سایر اجزای خودرو نیاز به بازدید های دوره‌ای دارد. توصیه شرکت سازنده خودرو تعویض روغن با توجه به کارکرد خود رو باید انجام پذیرد.

رانندگی اصولی، تعویض روغن،سرویس های دوره ای منظم وشناخت ابتدایی از این محصول به طول عمر قطعات این خودرو خواهد افزود . روغن به مرور زمان تجزیه میشود و تعویض بموقع نقشی حیاتی در نگهداری خودرو دارد.لازم به توضیح است زمان توصیه شده برای تعویض روغن و سرویس گیربکس از 30000تا 50000 کیلومتر توصیه شده است.

تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو با یکسال گارانتی

گیربکس های اتوماتیک از قطعات بسیار حساس خودرو نیز به شمار می آیند که باید در نگه داری آنها دقت زیادی شود. در صورتی که آسیب و مشکل گیربکس شما به حدی باشد که نتوان آنرا تعمیر کرد یا تعمیر کردن آن صرفه اقتصادی نداشته باشد، پیشنهاد میکنیم که گیربکس اتوماتیک را همراه با گارانتی یکساله یا ۳۰ هزار کیلومتر تهیه نمایید که در این صورت خیالتان از بابت گیربکس خریداری شده راحت باشد.

شرایط گارانتی گیربکس اتوماتیک و قطعات پژو

  • عدم مخدوش بودن شماره سریال قطعه
  • قرار داشتن در محدوده زمانی گارانتی
  • عدم تعمیر توسط تعمیرگاه متفرقه
  • نبودن اثراتی چون ضربه وسوختگی
  • ارائه برگه گارانتی گیربکس اتوماتیک پژو

در تعمیرگاه گیربکس تاپ هنگام خرید برگه گارانتی به شما ارائه خواهد شد.

تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک پژو

مشکلات گیربکس اتوماتیک موارد مهمی برای بررسی دارد، چون گیربکس اتوماتیک همانند دیگر دستگاهها دارای معایبی است که باید قبل از بروز مشکلاز آن اطلاع یابیم تا بتوانیم با آگاهی بیشتر نسبت به تعمیر و یا خرید خودرو تصمیم بهتر بگیریم. در ادامه مطلب به مشکلات رایج گیربکس اتوماتیک اشاره میکنیم.

همیشه به یاد داشته باشید که داشتن یک ماشین اتوماتیک سالم نیازمند رسیدگی مداوم است .گیربکس اتوماتیک بدلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی لازم است نسبت به خودرو های با دنده دستی دقت بیشتری شود.

حتما به علائمی مثل تقه زدن گیربکس، زوزه کشیدن جعبه دنده، گاز هرز خوردن و … ماشین توجه داشته باشید و هرگونه تغییر در صدا و سرعت و تعویض دنده  و دور موتور بالا دقت لازم را داشته باشیم تا از بروز خسارتهای زیاد جلوگیری کنیم و هر چه سریعتر برای تعمیر و عیب یابی اقدام نماییم. آلرمها و علائم خودرو را جدی بگیریم و برای تعمیر به تعمیرگاهای معتبر مراجعه کنید.

در فاصله های توصیه شده توسط تعمیر کاران حرفه ای نسبت به تعویض روغن و چک کردن سطح روغن و با نشتی روغن گیربکس خود عیب یابی به موقع باعث جلوگیری از مشکلات بیشتر خوتهد شد.

در اولین فرصت به تعمیرگاه تخصصی مراجعه و به هیچ عنوا رانندگی با گیربکس معیوب توصیه نمیشود.