تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندای i40

موتور هیوندای i40 نسبت به موتورهای قدیمی با سیستم تزریث سوخت مستقیم از راندمان بیشتری برخوردار است. به طوری که بنزین به شکل مستقیم به درون سیلندر پاشیده میشود تا کنترل بالاتری بر روی احتراق به وجود آورد. در این صورت قدرت موتور بالا رفته و در عین حال  مصرف سوخت کاهش می یابد.

تعمیر گیر بکس اتومات امری تخصصی بوده و کار هر مکانیکی یا تعمیرکاری نیست. با توجه به ساختار پیچیده گیربکس اتوماتیک داشتن دانش فنی لازم از طریق کلاسهای تخصصی کافی نخواهد بود و داشتن تجربه بالا از ملزمات یک تعمیر کار حرفه ای است تا بتوان به تعمیر انواع گیربکس اتوماتیک مسلط شود. شاید به دید شما تعمیر گیربکس کار آسانی به نظر آید اما اینطور نیست داشتن دانش بلا و تجربه کافی لازمه یک تعمیر کار است.

سرویس دوره ای گیربکس اتوماتیک هیوندای i40، تعویض روغن و فیلتر ، رانندگی اصولی و داشتن آگاهی از عملکرد گیربکس، نقش مهمی در افزایش طول عمر قطعات گیربکس مدت کارکرد بالا دارد.

مشکلاتی که باید به آن توجه کنید عبارتند از؛

تقه زدن گیربکس: زمانی که احساس کردید به گیربکس ماشین ضربه وارد میشود یا تقه میزند مشکل در فشار روغن گیربکس کم شده، ساعت گیربکس دچار مشکل شده ویا پارگی در دسته موتور ایجاد گشته است.

زوزه کشیدن: در اکثر مواقع خرابی دنده ها از جمله مجموعه دنده سیاره ای و دنده دیفرانسیل ایجاد صدای چون زوزه کشیدن میکند.

گاز هرز خوردن: اگر روغن گیربکس شما کم شود روغن کافی به پشت کلاچ نمی رسد، صفحه کلاچ ها فرسوده شده و در نهایت شما شاهد گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک خود خواهید شد.

خلاص شدن گیربکس اتوماتیک: بریدن دنده پمپ روغن از اولین دلایل این مشکل میباشد. از جمله دلایل خلاص شدن گیربکس اتوماتیک، کم شدن روغن گیربکس و یا هرز شدن پلوس می باشد.

گیر کردن دنده گیربکس در حالت پارک: زمانی برق سیستم پارک قطع میشود که باتری خودرو خالی شده باشد و در نتیجه دنده در حالت پارک می ماند. از دیگر دلایل گیر کردن دنده گیربکس در حالت پارک خرابی استوپ زیر پدال ترمز و یا شکستن اهرم تعویض دنده می تواند باشد.

لرزش خودرو هنگام حرکت: اگر به هنگام حرکت متوجه لرزش خودرو هیوندای خود شدید، ممکن است دلیل آن بکسباد کردن و یا هرز چرخیدن صفحه کلاچ ها و یا خرابی پلوس باشد.

تعمیرو فروش گیربکس اتوماتیک هیوندای i40

یافتن یک فروشگاه یا تعمیرگاه معتبر برای تعمیر وفروش گیربکس اتوماتیک هیوندای i40 که دارای تجربه کافی و مهارت لازم در زمینه فروس قطعات اصل و اورجینال کار بسیار سختی نیست. شما با مراجعه به مراکز معتری که در کشور وجود دارد با گرفتن مشاوره لازم و مفید اطلاعات خود را بالا ببرید و این باعث می شود انتخاب شما آسان تر و با اطمینان تر شود. تعمیرگاه گیربکس تاپ یکی از با تجربه ترین تعمیرگاه ها در زمینه تعمیر انواع گیربکس اتوماتیک است برای دریافت خدمات با شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل فرمایید.

از این رو میتوانید با خیالی آسوده به تعمیرگاه مراجعه کرده و گیربگس اتوماتیک خودروی خود را تعمیر و یا تعویض کنید.

زمانی که خودرو با این معایب رو به رو میشود سریعا بایئد توسط متخصص گیربکس رفع اشکال شود. باید تاکید کرد که حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید وبه هیچ وجه به تعمیرکاران غیر مجاز اعتماد نکنید زیرا ممکن است هزینه های بیشتر و خسارتهای پر هزینه به خود رو شما وارد گردد.

در خودروهای دنده اتوماتیک مانند هیوندای i40، به مقدار کارکرد توجه کنید در زمانبدی های توصیه شده برای تعویض روغن گیربکس اقدام کنید تا از خسارت و هزینه های زیاد جلوگیری کنید. از استفاده کردن روغن های بی کیفیت و نامرغوب جدا خودداری شود زیرا در آینده نه چندان دور اشکالاتی برای خودرو به وجود خواهد آمد.

بنابراین، تعویض بموقع روغن گیربکس هر چهل هزار کیلومتر الزامیست و همچنین  تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک هرصد و بیست هزار کیلومتر باید انجام شود.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندای i40

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندای i40 نیازمند بررسی میباشد نکته قابل توجه در تعمیر گیربکس اتوماتیک این است که متاسفانه بسیاری از همکاران این کار را همانند مکانیکی ساده تلقی میکنند و توجه به تخصصی و پیچیده بودن تعمیرات این قطعه نمیکنند و سعی میکنن با آزمون و خطا خودرو مراجعه کننده را تعمیر کنند اما در اکثر مواقع در این کار موفق نبوده و صاحب خودرو مجدد برای تعمیر به تعمیر گاه مراجعه میکند. پیشنهاد ما به صاحبان خودرو گیربکس اتوماتیک هیوندا این است که به محض احساس مشکل در بخش گیربکس حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید.