شرکت کره ای کیا موتورز خودرویی در سال 2006 تولید و به بازار عرضه کرد که نامش کیا اپتیما بود. این خودرو در سال 2009 وارد بازار ایران شد و در سال 2015 اپتیما به عنوان محبوبترین و بهترین خودرو انتخاب شد. در ایران نیز فروش خوبی داشت. کیا اپتیما دارای 6 دنده و گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک است. بعضی مدل های اپتیما با 5 دنده طراحی شده اند.

در برخی مدل ها پدال ها پشت فرمان برای تعویض دنده طراحی شده که دارای موتور جلو و دیفرانسیل جلو است. گیربکس از اصلی‌ترین و پیچیده ترین اجزای خودرو می‌باشد. یک گیربکس سالم و خوب کیفیت رانندگی را بالا می برد.

گیربکس اتوماتیک کیا اپتیما به طور چشم گیری رانندگی را آسان کرده و به همین سبب طرفداران زیادی دارد خصوصا محبوبترین نوع گیربکس اتوماتیک گیربکس کیا اپتیما است. خودروهای دنده اتوماتیک کلاج ندارند و به جای آن از مبدل گشتاور استفاده شده و نوع انتقال نیرو به صورت هیدرولیکی می باشد.

تعمیر گیربکس کیا اپتیما با یکسال گارانتی

تعمیر گیربکس کیا اپتیما با یکسال گارانتی

هزینه تعمیر گیربکس اپتیما با توجه به این که در تهیه  قطعات آن مشکلی وجود ندارد هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک این خودرو زیاد نیست اما ما در  گیربکس تاپ سعی بر این داریم که قطعات را بیشتر از این که تعویض کنیم  با 12 ماه گارانتی تعمیر کنیم تا هزینه تعمیرات خودرو شما عزیزان به حداقل برسد.

تعمیر و فروش گیربکس اتوماتیک  کیا اپتیما

کیا اپتیما برای انتقال نیرو به چرخ های جلو از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده میکند. این خودرو به دلیل داشتن طراحی زیبا، آپشن های منحصر به فرد، تجهیزات ایمنی، قدرت بالای موتور، عملکرد سریع، شتاب بالا و کم مصرف بودن با توجه به وزنش یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین خودرو های کمپانی کیا موتورز محسوب میشود.

راهنمایی های متخصصان تعمیر گیربکس اتوماتیک راجع به نگهداری صحیح و افزایش طول عمر گیربکس های اتوماتیک کیا اپتیما :

  1. به زمانبدی و کیلومتر معین شده توسط شرکت سازنده خودرو برای تعویض روغن گیربکس کیا اپتیما به موقع اقدام کنید.
  2. از استفاده روغن های نامرغوب خودداری کنید. روغن متناسب خودرو خود را انتخاب کنید زیرا روغن های بی کیفیت باعث خسارتهای سنگینی به گیربکس خواهد زد.
  3. حداقل سالی یکبار سرویس دوره ای انجام دهید و حتما سرویس های دوره ای توسط تعمیرکار متخصص انجام.
  4. از وارد کردن فشارهای زیاد و نامنظم جدا خودداری کنید طرز کار با پدالها ارتباط مستقیم با گیربکس دارد. فشارهای نامنظم باعث دستورهای اشتباه به دنده گیربکس میدهد و موجب به هم ریختکی نظم سیستم برقی میشود و در نتیجه خسارت به چرخ دنده وارد میشود.
  5. از کشیدن بار، مانند یدک کشیدن جدا خودداری کنید. زیرا باعث فشار به گیربکس شده و روغن گیربکس اکسید میشود در نتیجه به گیربکس خسارت میزند.
  6. موتور شویی برای خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک توصیه نمیشود زیرا سیستم سنسورها و مدارهای الکترونیکی دارای حساسیت زیادی است. بنابراین هرگز موتور شویی نکنید.
  7. برنامه کامپیوتر خودرو را هر 2 سال بروز رسانی کنید زیرا کمپانی خودرو سازی کیا نرم افزار جدید گیربکس را ارائه میکند.
  8. به علائمی مانند، تقه زدن، زوزه کشیدن، گاز هرز خوردن و… در خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک مانند کیا اپتیما توجه زیادی کنید. زیرا این علائم نشانه های خرابی گیربکس اتوماتیک است. به محض احساس هر گونه سر و صدای غیر عادی سریعا به تعمیرگاه مجهز مراجعه و رفع اشکال کنید.
  9. همه خطاهای مربوط به گیربکس اتوماتیک اپتیما را جدی بگیرید و برای رفع اشکال به تعمیرگاه مجهز مراجعه کنید. رانندگی با گیربکس معیوب باعث به وجود آمدن خسارت زیاد و در نتیجه هزینه های بالا خواهد شد.

تعمیر و فروش گیربکس اتوماتیک کیا اپتیما

هزینه تعمیر گیربکس اپتیما

 هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا به عوامل زیادی ارتباط پیدا می ‌کند که شناخت همه این عامل ها موجب می شود تا در هنگام پرداخت هزینه با مشکلات مختلف روبرو نگردید.

مراکز معتبر و متخصصان حرفه ای سعی بر این دارند تا قطعه معیوب حتما تعمیر شود و نیازی به تعویض قطعه نباشد که منجر به کاهش هزینه ها خواهد شد این حرکت توسط یک متخصص ماهر صورت میگیرد.

مراقبت و نگهداری از خودرو کیا کار همیشگی باید باشد و به تمامی عملکردهای خودرو و وضعیت آن توجه کامل شود. فاکتورهای مختلفی باعث نشت روغن که به آن روغن ریزی نیز میگویند در صورت بروز این مشکل به موارد زیر باید توجه کرد.

  • بررسی سنسور سرعت
  • نشت روغن از محل اتصال پوسته کلاچ یا گیربکس
  • وجود ترک خوردگی یا شکستگی در پوسته گیربکس