تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندا ولستر

خودرو هیوندای ولستر ساخت کمپانی هیوندای کره است که برای اولین بار در سال 2011 با طراحی مدرن به بازار معرفی شد. هیوندای ولستر یک خودروی کوپه اسپرت است. این خودرو با سرعت اتوماتیک دو کلاجه به دست شرکت آسا موتور به بازار ایران وارد شد. در سال 2016 بدون هیچ تغییری در آپشن هایش که با موتور GDI  مجهز بود و دو نوع موتور قدرتمند با گشتاور بالایی نسبت به مدلهای قبلی که کم مصرف بود و راندمان بیشتری داشت به بازار ایران عرضه شد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندا مخصوصا از نوع ولستر بسیار حائز اهمیت است و در اولین فرصت باید انجام شود. اگر این قطعه درست عمل نکند باعث بروز مشکلات بیشتری برای خودرویتان می شود صدای زوزه به هنگام تعویض دنده یکی از شایع ترین مواردی است که نشان دهنده ی وجود مشکلاتی در گیربکس است.

تعمیر گیربکس دبل کلاج هیوندا ولستر

آیا تا کنون نام گیربکس دوبل کلاج را شنیده اید؟ و یا اطلاعاتی راجع به آن میدانید؟  شرکت آئودی در اواخر دهه 90 گیر بکسی با نام DSG هیوندای ولستر را با فناوری گیربکس اتوماتیک دوبل معرفی کرده است که دارای دو محور روی سیستم دنده قرار داده است و با نام ( Dual Clutch DCT) روانه بازار کرده است. در این سیستم یک محور برای چرخ دنده های مساوی استفاده شده و از محور دوم برای چرخ دنده های معکوس استفاده می شود که دارای مکانیزم تعویض کلاج مخصوص به خود هستند. کارایی بزرگ این طراحی این است که دنده دوم هر زمان آماده تعویض است زیرا با محور فعال همراه است که بسیار سریع عمل میکند.

مزایای گیربکس اتوماتیک (DCT):

سوئیچینگ دنده ای سریع

افزایش راحتی تعویض دنده

مصرف سوخت پایین

تعمیر و فروش گیربکس های اتوماتیک هیوندا ولستر

تعمیر وفرو‌ش گیربکس‌های اتوماتیک هیوندا ولستر وانواع خودرو‌های خارجی به صورت نو  و یا استوک همراه با گارانتی و فروش روغن گیربکس اتوماتیک از انواع برندهای معتبر و مناسب برای انواع خودروهای موجود در ایران در تعمیرگاههای معتبر قابل ارائه میباشد.

به چند نمونه از توصیه های مهندسین گیربکس راجع به نگهداری گیربکس اتوماتیک هیوندا ولستر توجه کنید:

  1. دنده اتوماتیک هیوندا ولستر را با توجه به زمانبندی و کیلومتر تعیین شده توسط شرکت سازنده آن روغن گیربکس آن را تعویض کنید.
  2. از روغن گیربکس متناسب و باکیفیت در خودرو خود استفاده کنید،
  3. سرویس های دوره ای در فواصل منظم و حداقل سالی یک بار برای اطلاع از وضعیت گیربکس خودروی خود به یک تعمیرگاه مجرب مراجعه کنید تا مشکلاتی مانند: نشتی روغن و یا کم شدن سطح روغن و همچنین رنگ و بوی آن بررسی کرده تا از برور خسارت جلوگیری شود.
  4. فشار زیاد به پدال گاز موجب فشار به گیربکس اتوماتیک هیوندا ولستر می شود و فشار نامنظم به پدال گاز به گیربکس ضربه زده و طول عمر کارکرد گیربکس را پایین می آورد.
  5. توصیه میشود هرگز موتورشویی نکنید. زیرا سنسورهای این خودرو بسیار حساس اند.
  6. در خودروهای دنده اتوماتیک مانند هیوندا ولستر، به علائمی مثل تقه زدن گیربکس های اتوماتیک، زوزه کشیدن گیربکس، گاز هرز خوردن و… توجه کنید و هرگونه تغییر در صدا و عمل کرد غیر عادی را جدی بگیرید و سریعا به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک هیوندا بصورت تخصصی در تهران

سیستم گیربکس اتوماتیک هیوندای ولستر که از بهترین خودروهای موجود در بازار است ساختار متفاوت و پیچیده ای دارد به گونهای که همیشه طالبان زیادی برای این خودرو وجود دارد و همچنین صاحبان خواهان مناسبترین قیمت برای قطعات و حل مشکلات رایج گیربکس این خودرو هستند. خوشبختانه مراکز معتبری و تخصصی برای تعمیر گیربکس اتوماتیک در سطح کشور وجود دارد، اما نکات مهمی که رانندگان ولستر برای پیشگیری از خسارتهایی که منجر به هزینه های بالا میشود باید دقت کامل داشته باشند. از جمله این نکات مهم به شرح زیر است:

تقه زدن گیربکس: زمانی که احساس کردید به گیربکس ماشین ضربه وارد میشود یا تقه میزند مشکل در فشار روغن گیربکس کم شده، ساعت گیربکس دچار مشکل شده ویا پارگی در دسته موتور ایجاد گشته است.

زوزه کشیدن: در اکثر مواقع خرابی دنده ها از جمله مجموعه دنده سیاره ای و دنده دیفرانسیل ایجاد صدای چون زوزه کشیدن میکند.

گاز هرز خوردن: اگر روغن گیربکس شما کم شود روغن کافی به پشت کلاچ نمی رسد، صفحه کلاچ ها فرسوده شده و در نهایت شما شاهد گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک خود خواهید شد.

خلاص شدن گیربکس اتوماتیک: بریدن دنده پمپ روغن از اولین دلایل این مشکل میباشد. و همچنین کم شدن روغن گیربکس یا هرز شدن پلوس

 گیر کردن دنده گیربکس در حالت پارک: زمانی برق سیستم پارک قطع میشود که باتری خودرو خالی شده باشد و در نتیجه دنده در حالت پارک می ماند. از دیگر دلایل گیر کردن دنده گیربکس در حالت پارک خرابی استوپ زیر پدال ترمز و یا شکستن اهرم تعویض دنده می تواند باشد.

لرزش خودرو هنگام حرکت: اگر به هنگام حرکت متوجه لرزش خودرو هیوندای خود شدید، ممکن است دلیل آن بکسباد کردن و یا هرز چرخیدن صفحه کلاچ ها و یا خرابی پلوس باشد.