تعمیر گیربکس پورشه

تعمیر گیربکس با توجه به مدل خودرو و با ساختار دیگر گیربکس ها کاملا فرق میکند. گیر بکس بخشی ار خط محرک است که نیرو را انتقال میدهد. به طور کلی ار چرخ دنده ها تشکیل شده و وظیفه گیربکس تغییر دنده ها با توجه به سرعت و قدرت مورد نیاز آن است.

خودرو های برند پورشه همواره یکی از خودرو های لوکس بازار به شمار می روند این خودرو ها با کیفیت ترین و جدیدترین امکانات و تجهیزات روز ساخته می شود و همه قطعات طوری ساخته میشوند که نیاز به تعمیر و یا خرید قطعه جدید نداشته باشد اما یکی از قطعاتی که همیشه نیاز به سرویس دارد قطعا گیربکس خودرو است حتی اگر برند آن پورشه باشد.

گیربکس  استفاده شده در خودرو های پورشه در سال های اخیر تفاوت های زیادی داشته است و با گیربکس های نسل قدیم  و یا گیربکس های رایج در بازار ایران تفاوت های زیادی دارد به همین  خاطر است که تعمیر این گیربکس ها مثل تعمیر گیربکس ماشین BMW یا تعمیر گیربکس ماشین بنز به مهارت و دانش بالایی نیاز خواهد داشت.

با توجه به اینکه خودرو پورشه جزو خودروهای لوکس می باشد تعمیر گیربکس آن در تمام نقاط جهان پرهزینه بوده است. تنها راه جلوگیری از این مصرف سرویس بموقع و توجه داشتن به آلارم های خودرو  است که به طور چشم گیری از وارد شدن خسارت گیربکس خودرو میکاهد. حال برای اینکه بدانید آسیبی به خودرو وارد شده است یا خیر به نشانه های آن توجه لازم باید شود.

تعمیر گیربکس اتوماتیک پورشه

پورشه گیربکس اتوماتیک خودرویی است که با دارا بودن خصوصیات منحصر به فرد در دنیای خودرو حرفی برای گفتن دارد.در ادامه متن به چند نمونه از مدل های پورشه میپردازیم.

گیربکس اتوماتیک PDK پورشه

در مکانیزم این خودرو از دو کلاج زوج و فرد کمک گرفته شده است که گیربکس اتوماتیک پورشه مانند گیربکس دستی می باشد تفاوت آن در این است که برای قطع و وصل کردن از دو کلاج استفاده می شود.

گیربکس اتوماتیک DCT پورشه

در این مدل راننده هیچ گونه دخالتی در کار کرد گیربکس ندارد و تماما  تعویض دنده به شکل الکترونیکی انجام می پذیرد.  این مدل  به هیچ وجه دچار اختلال ارتباطی گیربکس با پیشرانه نخواهد شد، زیرا مجهز به کلاچی است با دنده های 2،4 و6 کلاچ. کلاچ های آن در دو نوع بزرگ و کوچک ساخته شده اند.

گیربکس اتوماتیک Shift Tronic پورشه

گیر بکس معمولی به راننده اجازه میدهد تا توسط اهرم تعبیه شده در پشت فرمان به شکل دستی سنگین و سبک کند در این نوع جعبه دنده راننده میتواند آن را به طور اتوماتیک تنظیم کرده و خودرو اتومات در زمان مناسب عمل کند و تعویض دنده به شکل خودکار انجام شود.  اما با قرار دادن اهرم دنده در وضعیت تعویض دنده دستی، با تعریف الگوهای مخصوص حرکتی برای اهرم دنده یا شیفترهای پشت فرمان، عمل تعویض دنده به صورت دستی توسط راننده انجام میگیرد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک پورشه با گارانتی 12 ماهه

تعمیر گیر بکس این خودرو باید توسط نعمیر کار گیربکس متخصص انجام پذیرد پس تعمیر کار باید فردی کارکشته و خبره باشد تا تعمیر بی عیب و نقص تحویل راننده بدهد در غیر این صورت نه تنها مشکل خودرو حل نخواهد شد بلکه خسارت بیشتری به دیگر قطعات وارد خواهد شد. عملکرد گیر بکس پورشه از فرایند پیچیده ای برخوردار است به همین علت سرویس دوره ای گیربکس پورشه توسط متخصصان می تواند تا حد چشم گیری از بروز مشکلات حاد در گیربکس اتوماتیک خودرو پورشه جلوگیری کند.

شما میتوانید بعد از خرید و یا تعمیر گیربکس از مراکز معتبر برند خودرو خود ضمانت نامه کتبی دریافت کرده و گیربکس اتوماتیک پورشه خود  را 12 ماه گارانتی کنید و از خدمات آن بهره بگیرید. هر نوع صدا در گیربکس مشکل در دنده گیربکس و تغییر رنگ روغن گیربکس از علائم معیوب بودن پورشه است، در صورت مشاهده هر کدام از این مشکلات به تعمیر گاه گیربکس تاپ مراجعه نمایید و با داشتن شرایط گارانتی هزینه تعمیر را به حداقل ممکن  برسانید.

هزینه تعمیر گیربکس پورشه بستگی به نوع استفاده آن و تعمیر درست خودرو توسط تعمیر کار مجرب در تعمیرگاه مجهز دارد. هزینه تعمیر در صورتی که توسط تعمیر کار کار کشته  با قیمت بالا تعمیر شود بهتر است تا تعمیر بدست تعمیر کار ناشی و ارزان  به هیچ عنوان دنبال تعمیر ارزان نباشید و خودرو را به تعمیرگاه مجهز برده و با اطمینان از عملکرد صحیح تعمیر گیربکس به مراکز بسپارید